
Historia i misja Plaro
Tworzymy buty od 1978 roku, kiedy to Ryszard Pilch, założyciel firmy, rozpoczął działalność w Zebrzydowicach koło Kalwarii Zebrzydowskiej – kolebki lokalnego rzemiosła.
W 2005 roku do taty dołączyła jego córka Karolina, obecna właścicielka, która dorastała pomagając w firmie. Wspólnie stworzyli bazującą na tradycji, ale nowoczesną w myśleniu o przyszłości markę Plaro, łączącą wieloletnie doświadczenie, najwyższą jakość materiałów i procesu produkcji oraz ponadczasowy design.
Nazwa Plaro to zestawienie dwóch elementów. Caro – to zarówno włoski skrót imienia założycielki: Karoliny oraz coś ukochanego, drogiego sercu niczym ulubiona para butów. Początkowe „PL” to zarówno nawiązanie do nazwiska Pilch, jak i nawiązanie do polskiego pochodzenia firmy.
Filozofia Plaro ma kilka ważnych filarów:
Mamy szacunek dla przedmiotu użytkowego, jako towarzysza życia człowieka.
Projektujemy z myślą o długim służeniu w zaplanowanej funkcji, a to powoduje staranny dobór materiałów i użytej technologii wykonania.
Chcemy, żeby buty kupowano z myślą o używaniu ich przez wiele lat.
Aby to było możliwe, forma buta musi być ponadczasowa, klasyczna, esencjonalna i przez co najmniej 10 lat wyglądała aktualnie.
Opakowanie, w którym oddajemy buty użytkownikom podkreśla te wartości. Woreczki z jakościowej bawełny są do wykorzystania na wiele sposobów każdego dnia, a piękne czarne pudełko zamykane na gumkę może przechowywać „skarby” w najbardziej wyrafinowanym otoczeniu.